19/02/2024

A fenntarthatóság értékei - Digitális Szolgáltatási Ökoszisztémák

2024. január 16-án a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. részt vett a “A fenntarthatóság értékei” című rendezvényen, melynek során a HPE-vel, mint szervezővel, valamint a többi résztvevő vállalattal - Ernst&Young, SAP, Magyar Telekom, Opus - a vállalati fenntarthatósághoz és versenyképességhez kapcsolódó kérdésekre kerestek közösen válaszokat.

A konferencia fókuszában a versenyképes és fenntartható üzleti modellek, a felhasználói szokások és digitalizációs trendek vizsgálata, a vonatkozó jó gyakorlatok, illetve az ESG kimutatható értékteremtése a vállalati stratégiai célok elérésében témák álltak.

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. (NM Zrt.) meggyőződése, hogy a digitalizációnak egyre nagyobb szerepe van a fenntarthatósági célok elérésében, annak mindhárom területén, legyen szó akár gazdasági (versenyképesség, innováció, fenntartható üzleti modelleken alapuló szolgáltatások), társadalmi (digitális esélyegyenlőség, életminőség javítása) és környezeti (körforgásos és körkörös gazdaság) fenntarthatóságról – hangsúlyozta Veres Mihály, az NM Zrt. vezérigazgatója. Ebben a témakörben mindenképpen megemlítendő a Digitális Szolgáltatási Ökoszisztéma, mint a szolgáltatási értékláncokhoz kapcsolódó állami és piaci szereplők együttműködésében kialakított, a hazai versenyképességét támogató digitális szolgáltatások összessége, melynek kulcselemei - a digitális azonosítás és a digitális fizetés – a felhasználók széles körének biztosítják a szolgáltatások elérését.

Az NM Zrt. innovációs műhelyében számos projekt van kidolgozás alatt, melyek konkrétan kapcsolódnak a digitalizációs célokhoz. Ilyen például a mobilitás témájában a felhasználók az egyéni, nagy környezetterhelést jelentő közlekedési módokról a környezetbarát közösségi vagy megosztásos közlekedési módokra történő terelése. Mobilitási kezdeményezések például a Virtual MaaS, Virtual P+R (adott feltételek mentén történő lefolyása esetén a parkolás utólag egy kedvezményes P+R tarifa alapján kerül jóváírásra az ügyfél felé), vagy akár ETS - CO2 kvóta vizsgálata, melynek értelmében a közlekedési módváltás után az utazási adatok alapján meghatározható, hogy az adott eljutás során a váltással mennyi CO2 kibocsátás megtakarítás történt. További kezdeményezés a lineáris gazdaságról egy olyan körforgásos modellre való átállás előmozdítása, ahol csökken a hulladék mennyisége, az alapanyagok és késztermékek újbóli felhasználása gazdaságilag is értékteremtő.

Az NM Zrt. a fentiekben elkötelezett és innovatív vállalatként „Cselekvő Vállalatok” elnevezéssel fenntarthatóságot támogató szakmai közösséget hozott létre, melyhez bármely vállalat csatlakozhat a jó gyakorlatok megosztása, közös gondolkodás és közös akciók, kampányok indítása érdekében.

chevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram