05/07/2022

Elég, ha engedélyezzük a Bluetooth kapcsolatot: kész, mész (utazol) egyszerűen

A mobilfizetéshez már a QR kódot sem kell leolvasni.

Újabb innovációt tesztel a Nemzeti Mobilfizetési Zrt., a Közlekedési Mobiljegy szolgáltatás igénybevételét szeretné még egyszerűbbé tenni az utasok számára. A kísérletben a társaság vizsgálja, hogy a QR kódok leolvasása helyett a Bluetooth kapcsolaton keresztüli jegy érvényesítéssel miként lehet kényelmesebbé és egyszerűbbé tenni a közösségi közlekedés igénybevételét.

A Nemzeti Mobilfizetési Rendszerben (a továbbiakban: NMFR) 2019-ben bevezetett és azóta már az ország szinte teljes területén elérhető Közlekedési Mobiljegy már önmagában is egy jelentős, hiánypótló innovációként jelent meg. A szolgáltatás nem egyszerűen csak egy meglévő megoldást költöztetett a mobiltelefonunkra, egy teljesen új perspektívát nyitott a digitalizáció lehetőségeinek kiaknázásával. A szolgáltatásnak köszönhetően már több mint 6.5 millió felhasználó mindennapjait tesszük könnyebbé.

A pilot keretében az utasok egyszerűen érvényesíthetik a Debrecen város helyi közlekedésében már bevezetett vonaljegyeiket, valamint 1 órás menetjegyeiket Bluetooth alapú mobil adatkapcsolattal üzemelő okos telefonjukra letöltött és azon futó NMFR Közlekedési Mobiljegy alkalmazás segítségével. A Bluetooth alapú koncepció igénybevételének feltétele, hogy az utas engedélyezze telefonján annak használatát.

A járműveken elhelyezett jeladók segítségével a QR-kód leolvasása kiváltható, tehát az utasnak nem egy fix helyen kihelyezett kódot kell lefényképeznie, hanem elegendő, ha a jeladó hatósugarába kerül, és így gyorsulhat a beléptetési folyamat. Az érvényesítés nem automatikus, a jármű érkezésekor az utas választja ki, hogy melyik járművön szeretné érvényesíteni a jegyét. Ideális működés esetén a rendszer csak egy járművet kínál fel.

A teszt célja egyrészt az utasok visszajelzéseinek összegyűjtése az új műszaki megoldásról, valamint annak a felmérése, hogy a Bluetooth technológia használatával hogyan egyszerűsíthetők a mobilfizetési értékláncok által támogatott szolgáltatások.

Azt gondoljuk, hogy egy innovatív szolgáltatónak folyamatosan azon kell dolgozni, hogy a digitalizációs törekvések és a technológiai fejlődés során rendelkezésre álló műszaki újításokat egyszerű és könnyen felhasználható, valódi értéket teremtő megoldásokká fordítsuk, melyek egyértelműen megkönnyítik felhasználóink mindennapjait.

A teszt eredményeiről hamarosan beszámolunk az innovációs blogunkon!

chevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram