aktuális helyzetkép

Nemzetközi fizetési (payment) trendek

Melyek a főbb, nemzetközi „payment” irányvonalak, illetve milyen új pénzügyi termékek jelennek meg, amik hatással lehetnek hazánk elektronikus fizetési ökoszisztémájára és a mindennapos pénzügyeink intézésére? Lássuk a jelenlegi fizetési trendeket a nagyvilágban!

  • Digitális transzformáció a fizetésben: a koronavírus-járvány következtében, a korábban bevezetett elektronikus fizetési megoldások használata megnövekedett, a felhasználók nagy része elfordult a fizikai érintést igénylő fizetési módoktól. A hagyományos fizetési módozatokat egyre inkább kiváltják az alternatív és innovatív fizetési megoldások.
  • „Super-app”-ok térnyerése: a szuperalkalmazások (pl. PayPal, Revolut, CashApp) alkalmasak minden digitális tevékenység egy felületen történő kezelésére.

A PYMNTS.com kutatása szerint a fizetés, a banki ügyintézés, az utazás, a kommunikáció, a mindennapi élet, az élelmiszer vásárlás, az egyéb vásárlás, a munkavégzés, a szórakozás és az egészség azon funkciók, amiket a felhasználók egy szuperalkalmazáson belül szeretnének elérni.

  • „Digitális wallet” megoldások elterjedése: a készpénztől való eltávolodást jelenti, hogy a hagyományos pénztárcánk helyett okostelefonon lévő digitális másolatok formájában hordhatjuk magunkkal bankkártyáinkat és jogosítványainkat.
  • “Ecosystem payments” megjelenése: a platform vállalatok, illetve az ökoszisztéma tulajdonosok újradefiniálják az ügyfélményt: céljuk, az ökoszisztéma beszállítói kibővítsék szolgáltatási körüket és az ügyfelek a lehető legtöbb időt töltsék el a felületen.
  • „Artificial Intelligence” terjedése: a gépi tanulás és a mesterséges intelligencia használata a fizetési alkalmazásokban egyre inkább terjed és nő az adatelemzésen alapuló szolgáltatások kiterjedtsége is.
  • Globálisan egységes fizetési élmény megteremtése: az egyes országok kultúrájának és a helyi szabályozásoknak megfelelően, az adott devizától független különböző fizetési eszközökön is ugyanazon élményt és szolgáltatási palettát biztosító alkalmazásokat szeretnének gazdaságosan, hatékonyan fejleszteni és működtetni a globális fizetési szolgáltatók.
  • „Peer-to-Peer” megoldások jelenléte: a fintech szektor P2P payment megoldásai egyre inkább meghatározóvá válnak (pl.Venmo, Zelle), ezzel együtt pedig a PayPal, az Apple, vagy a Square egyablakos ügyintézést tesznek lehetővé és szélesebb funkcionalitást kínáló fizetési megoldást kínálnak.
  • Fizetés bankkártyával és megszokásból cash-sel: míg a mobiltárcák (pl. Apple Pay, Google Pay), illetve az új alternatív fizetési megoldások töretlen népszerűségnek örvendenek, a felhasználók továbbra is a bankkártyát és a készpénzt részesítik előnyben.
  • „Buy Now, Pay Later (BNPL)” és” in-app” fizetési lehetőségek: az Insider Intelligence szerint, idén minden harmadik amerikai vásárló a „Vásárolj most, fizess később” egyik változatával fog fizetni. Egyre több pénzintézet tervez BNPL-t nyújtani, ám még nem kiforrott, mi kell annak bevezetéséhez.
  • „Connected” és „embedded” fizetési megoldások: egyre több és több eszköz csatlakozik a világhálóra és válik alkalmassá különféle fizetési műveletek intézésére (pl. internetre csatlakozott gépjármű).
  • „Real-time payments”: új fizetési igények megjelenése várható a valósidejűségnek, illetve az azonnaliságnak köszönhetően.

Források:

thefinancialbrand.com

pymnts.com

chevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram